УДК 321.313.322
ЗНИЖЕННЯ НЕРІВНОМІРНОСТІ НАГРІВАННЯ ТОРЦЕВОГО ПАКЕТА ОСЕРДЯ СТАТОРА ПОТУЖНОГО ТУРБОГЕНЕРАТОРА
О. Г. Кенсицький, докт. техн. наук, Д. І. Хвалін, асп., Н. Л. СорокінаРозроблено математичну модель перебігу теплообмінних процесів у торцевому пакеті осердя статора потужного турбогенератора. Проаналізовано рівні нагрівань зубців, що знаходяться у міжфазній зоні та поза нею. Запропоновано заходи щодо зменшення тангенціальної нерівномірності та рівнів нагрівання зубців торцевого пакета. Цілеспрямований перерозподіл потоку охолоджуючого водню разом із підвищенням теплопровідності сталі упоперек пакета дають змогу на 15 % знизити загальний рівень нагрівань торцевої зони осердя статора.
Бібл. 7, рис. 6, табл. 2.
Ключові слова: турбогенератор, осердя статора, торцевий пакет, нерівномірність нагрівання, охолодження.
СНИЖЕНИЕ НЕРАВНОМЕРНОСТИ НАГРЕВА ТОРЦЕВОГО ПАКЕТА СЕРДЕЧНИКА СТАТОРА МОЩНОГО ТУРБОГЕНЕРАТОРА
О.Г. Кенсицкий, докт. техн. наук, Д.И. Хвалин, асп., Н.Л. СорокинаРазработана математическая модель теплообменных процессов в торцевом пакете сердечника статора мощного турбогенератора. Проанализированы уровни нагревов зубцов, находящихся в межфазной зоне и вне ее. Предложены мероприятия по снижению тангенциальной неравномерности и уровней нагрева зубцов торцевого пакета. Целенаправленное перераспределение потока охлаждающего водорода вместе с повышением поперечной теплопроводности стали пакета позволяет на 15 % снизить общий уровень нагревов торцевой зоны сердечника статора.
Библ. 7, рис. 6, табл. 2.
Ключевые слова: турбогенератор, сердечник статора, торцевой пакет, неравномерность нагрева, охлаждение.
REDUCTION OF HEATING NON-UNIFORMITY FOR LAMINATED STATOR CORE END OF HIGH-POWER TURBO-GENERATOR
О.H. Kensytskyi, D.I. Khvalin, N.L. SorokinaThe mathematical model of heat-exchange processes in the end laminating stator core sheets of high-power turbo-generator is developed. The heating of the teeth in the interfacial area and outside the area is analyzed. The ways to reduce the tangential non-uniformity and levels of heating of the stator core teeth are proposed. The directed redistribution of cooling hydrogen stream along with increased transverse thermal conductivity gives a possibility to decrease the total heating of the end stator core sheets by 15 %.
References 7, figures 6, tables 2.
Key words: turbo-generator, stator core, end laminating sheets, non-uniformity of heating, cooling.