УДК 62-52 : 621.313.33

ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАДАЧІ МАКСИМІЗАЦІЇ МОМЕНТУ ВЕКТОРНО-КЕРОВАНИХ АСИНХРОННИХ ДВИГУНІВ У РЕЖИМІ ОСЛАБЛЕННЯ ПОЛЯ

Б.І. Приймак, канд. техн. наук
Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського",
пр. Перемоги, 37, Київ, 03056, Україна,
е-mail: bp-08@ukr.net

Досліджено особливості максимізації моменту векторно-керованих асинхронних двигунів за ослаблення поля. Отримано аналітичний вираз для межової швидкості ротора, з якої слід починати зниження потоку. Встановлено, що межові швидкості, які виокремлюють зони оптимізації моменту з різними умовами визначення екстремуму, суттєво залежать від максимального струму статора. Якщо обмеження струму статора перевищує критичне значення, то зона оптимізації B, де обмежуються водночас напруга та струм, зникає, а залишаються зони A та С, де обмежуються лише струм та напруга відповідно. У цьому разі перестає зростати показник відносного приросту моменту двигуна, який визначає ступінь поліпшення властивостей привода внаслідок максимізації моменту. Для обчислень використано дані двох двигунів, потужності яких відрізняються у двадцять разів. Бібл. 10, рис. 6, табл. 1.
Ключові слова: асинхронний двигун, векторне керування, ослаблення поля, оптимізація, межова швидкість.

НЕКОТОРЫЕ ОСОБЕННОСТИ ЗАДАЧИ МАКСИМИЗАЦИИ МОМЕНТА ВЕКТОРНО-УПРАВЛЯЕМЫХ АСИНХРОННЫХ ДВИГАТЕЛЕЙ В РЕЖИМЕ ОСЛАБЛЕНИЯ ПОЛЯ

Б.И. Прыймак, канд. техн. наук
Национальный технический университет Украины "Киевский политехнический институт им. И. Сикорского",
пр. Победы, 37, Киев, 03056, Украина

Исследованы особенности максимизации момента векторно-управляемых асинхронных двигателей при ослаблении поля. Получено аналитическое выражение для граничной скорости ротора, с которой следует начинать снижение потока. Установлено, что граничные скорости, которые разделяют зоны оптимизации момента с различными условиями определения экстремума, существенно зависят от максимального тока статора. Если ограничение тока статора превышает критическое значение, то зона оптимизации B, где ограничиваются одновременно напряжение и ток, исчезает, а остаются зоны A и С, где ограничиваются только ток и напряжение соответственно. В этом случае перестает расти показатель относительного прироста момента двигателя, который определяет степень улучшения свойств привода за счет максимизации момента. Для вычислений использованы данные двух двигателей, мощности которых отличаются в двадцать раз. Библ. 10, рис. 6, табл. 1.
Ключевые слова: асинхронный двигатель, векторное управление, ослабление поля, оптимизация, граничная скорость.

SOME FEATURES OF TORQUE MAXIMIZATION OF VECTOR-CONTROLLED INDUCTION MOTORS IN FIELD WEAKENING MODE

B.I. Pryymak
National technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute",
Peremohy, 37, Kyiv, 03056, Ukraine,
е-mail: bp-08@ukr.net

The features of torque maximization of vector-controlled induction motors with field weakening are studied. An analytical expression is obtained for the boundary speed of the rotor with which the flux reduction should begin. It has been established that the boundary speeds that distinguish the zones of the torque optimization with different conditions for extremum determining depend strongly on the stator current maximum. If the stator current limitation exceeds the critical value, the optimization zone B, where both voltage and current are limited, disappears, and zones A and C remain where only the current and voltage are limited. In this case, the index of relative torque increase of the motor, which determines the degree of improvement in the drive properties due to the torque maximization, ceases to grow. For the calculations we used data from two motors whose power is twenty times different. References 10, figures 6, table 1.
Key words: induction motor, vector control, field weakening, optimization, boundary speed.