УДК 621.331

ОПТИМИЗАЦИЯ ПОТЕРЬ ЭЛЕКТРОЭНЕРГИИ В КОНТАКТНОЙ СЕТИ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНОГО ТРАНСПОРТА

В.Г. Кузнецов, канд. техн. наук, К.А. Калашников, асп., Д.А. Босый, канд. техн. наук
Днепропетровский ун-т железнодор. транспорта им. В. Лазаряна,
ул. Лазаряна, 2, Днепропетровск, 49010, Украина

Проведены исследования зависимости потерь электроэнергии в контактной сети от вариантов расположения поездов различных категорий на графике движения с учетом характеристик системы тягового электроснабжения. С применением методов комбинаторики установлены варианты расположения поездов различных категорий с наименьшими значениями потерь электроэнергии в контактной сети. Библ. 7, рис. 4, табл. 2.
Ключевые слова: потери электроэнергии в контактной сети, система тягового электроснабжения, энергоэффективный график движения поездов.


ОПТИМІЗАЦІЯ ВТРАТ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ У КОНТАКТНІЙ МЕРЕЖІ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

В.Г. Кузнецов, канд. техн. наук, К.О. Калашников, асп., Д.А. Босий, канд. техн. наук
Дніпропетровський нац. ун-т залізн. транспорту ім. В. Лазаряна,
вул. Ак. Лазаряна, 2, Дніпропетровськ, 49010, Україна.

Проведено дослідження залежності втрат електроенергії у контактній мережі від варіантів розташування поїздів різних категорій на графіку руху з урахуванням характеристик системи тягового електропостачання. Із застосуванням методів комбінаторики встановлені варіанти розташування поїздів різних категорій з найменшими значеннями втрат електроенергії у контактній мережі. Бібл. 7, рис. 4, табл. 2.
Ключові слова: втрати електроенергії у контактній мережі, система тягового електропостачання, енергоефективний графік руху поїздів.


OPTIMIZATION OF LOSS OF ELECTRICAL ENERGY IN CONTACT POWER CIRCUIT OF RAILWAY TRANSPORT

V. Kuznetsov, K. Kalashnykov, D. Bosyi
Dnepropetrovsk National University of railway transport named after academician V. Lazaryana,
Lazaryana str., 2, Dnepropetrovsk, 49010, Ukraine.

In this paper it’s analyzed energy losses in contact line depending of different location options of trains of different categories in timetable taking into account the characteristics of power supply system. Using the method of combinatoric it’s proposed the optimal location of trains of different categories with the lowest values of energy losses in contact line. The authors proposed the energy-efficient timetable with the lowest value of energy losses of traction poyiz-virgins. References 7, figures 4, tablеs 2.
Key words: losses of electric power, contact line, power energy supply of railways, efficient timetable.